Če imate pogosto težave z zgago, se izogibajte teh živil

O zgagi in domačih pripravkih zoper njo smo že precej pisali, ta nadloga tare približno 40 odstotkov vseh ljudi, povzroča pa jo kislina iz želodca, ki začne uhajati nazaj v požiralnik, čemur sledi pekoča bolečina. Zgago povzročajo preobilni obroki, včasih je krivo to, da nekaj prehitro pojemo, zato si je treba za vsak obrok vzeti čas, vendar pa je zanjo značilno, da jo povzročajo tudi nekatera živila. Preverite, katera.


Zgaga

Alkohol

Pivo, vino ter vse ostale alkoholne pijače so že dolgo znani povzročitelji zgage, zato se jim raje izogibajte. Alkohol botruje sproščanju spodnje mišice zapiralke, zaklopke med želodcem in spodnjim delom požiralnika, da ta dopušča uhajanje kisline iz želodca navzgor po požiralniku.

Kava

Kava in vsi napitki, ki vsebujejo kofein, imajo na spodnjo mišico zapiralko podoben učinek kot alkohol, sproščajo namreč njeno napetost, zato v primeru, da imate z zgago pogosto probleme, razmislite o opustitvi kofeinskih napitkov. Zjutraj si raje privoščite zeliščni čaj ali zelenjavni napitek.

Mleko

Tudi mleko je velik zaveznik zgage, saj vsebuje maščobe in beljakovine, ki v želodcu spodbudijo izločanje prekomerne količine kisline. Sledi refluks in neprijeten in pekoč občutek v požiralniku je zopet tu.


Mastna hrana

Mastna in ocvrta hrana se prav tako odsvetuje ljudem, ki jim zgaga greni življenje. Njena slabost je, da se navadno v želodcu zadržuje dolgo časa, s tem pa se izloči tudi več želodčne kisline kot običajno.

Paradižnik in poprova meta

Tako poprova meta kot paradižnik zmanjšujeta napetost mišice zapiralke, sledi pa neprijeten občutek v zapiralniku. Občasna zgaga sicer ni nevarna, vendar ponavljajoča oblika zgage lahko vodi v hujše zdravstvene probleme, denimo razjede v požiralniku.

Čokolada

Čokolada vsebuje precejšnje količine tako maščob kot kofeina, o učinkih na spodnjo mišico zapiralko smo pisali v prejšnjih točkah. Izogibajte se je, kolikor je mogoče.

Mehurčki

Gazirane pijače, ki vsebujejo mehurčke in z njimi ogljikov dioksid, razširijo naš želodec, mišica zapiralka pa ponovno postane ohlapna. Poleg tega vsebujejo veliko sladkorja in se jim je že v osnovi pametno izogibati. Za žejo pijte raje vodo.


*****************