Tudi v divjem ritmu vsakdana lahko najdete svoj čas za samoto

Zelo pomembno je, da si vzamete čas zase, saj tako močno vplivate na svojo osredotočenost in delovno storilnost. Samota naj bo čas, ko si boste napolnili baterije. Samota je ključna za ohranjanje zdravja in dobrega počutja ter nam pomaga, da postanemo bolj pozorni, potrpežljivi, osredotočeni in ustvarjalni.


Potreba po samoti ne pomeni, da se ne maramo družiti z ljudmi, da ne maramo izmenjave mnenj in idej ter drugih aktivnosti. Ljudje smo ne nazadnje socialna bitja. Samota nam je v veliko pomoč pri tem, da ponovno vzpostavimo notranje ravnovesje. Čas miru in samote nam pomaga zmanjšati stres in nas sprosti. Prav tako pozitivno vpliva na hvaležnost do drugih in spodbuja dobre medosebne odnose. Čas, ki si ga vzamemo zase in za globlji premislek, je pogosto ključen za to, da spremenimo pogled na določene stvari in se tako reševanja problemov lotimo drugače in bolj preudarno.

Vedeti morate, da samota še ne pomeni tudi osamljenosti. Osamljenost lahko resno ogrozi naše zdravje, saj med drugim vpliva na povišan krvni tlak ter povečuje tveganje za nastanek depresije. Ko smo osamljeni, se počutimo izolirane od vseh in vsega. Samota pa je čas, ko se šele zares povežemo sami s sabo.

Čas zase
Vzemite si čas samo zase.

Zakaj smo ljudje tako težko sami s sabo?

Če niste vajeni biti sami s sabo, se vam bo vse skupaj na začetku zdelo težko in brez pomena. Po glavi vam bodo švigale številne misli – mislili si boste, da gre za stran vržen čas, da bi lahko počeli kaj boljšega itd. A ko si nekaj časa redno jemljemo čas zase in ga preživljamo v samoti, ugotovimo, koliko nove delovne energije in idej pridobimo na ta način.


Ko se ustavimo in se začnemo resnično zavedati sveta okrog sebe in svojega življenja, nam morda na začetku slika, ki jo bomo videli, ne bo čisto všeč. A sčasoma nam bo čas, ki ga bomo preživljali sami s sabo, ponudil različne odgovore in rešitve za številne težave. Kot že rečeno, samota zahteva nekaj vaje. Prav tako kot golf, balet, pisanje ali kuhanje. V samoti boste spet začutili sami sebe – ko resnično slišimo svoje misli in resnično pridemo v stik s svojimi občutki, šele lahko v popolnosti zaživimo v tem trenutku.

In kako teorijo spraviti v prakso?

Vse skupaj ni pravzaprav čisto nič posebnega. Ni vam treba moliti ali se iti kakšnih posebnih obrednih plesov. Obstajata samo dve pravili (in pol): Bodite sami. Bodite tiho. In, če se le da, bodite pri miru (vsaj večino časa). Številne aktivnosti lahko seveda počnete v miru brez spremljave glasbe ali televizije. Seveda pa je pomembno tudi to, da se znate ustaviti in početi nič. Ko samo ste.

Čas samote bo kmalu postal vaša potreba. Ko boste pogosteje preživljali čas sami s sabo, bo to kmalu postalo vaša potreba. Ura ali dve na teden, ki ju boste preživeli v samoti, bosta močno vplivali na kakovost vašega življenja.

Čas zase naj bo vaša prioriteta. Prav tako kot si vsak dan umijete zobe in se oprhate, si tudi vsak dan vzemite 10 minut zase. To ni noben luksuz. Gre za to, da znate poskrbeti za svoje telo in duha. Čas zase je prav tako pomemben kot uživanje zdrave prehrane ali redno gibanje.


Izkoristite vsak trenutek. Ni treba, da med vožnjo vedno poslušate radio. Številni ljudje se med čakanjem ukvarjajo z mobilnim telefonom. A ta čas bi lahko izkoristili tudi za samoto. Vse to so priložnosti, ko si lahko vzamete čas zase in za svoje misli.

To, da si dovolite vzeti čas zase, bo vsekakor pozitivno vplivalo na vaše življenje in vas napolnilo z obilico nove energije. Naj to postane vaša prioriteta. Lažje boste kos vsem izzivom, ki vam jih prinaša vsakdan.

SHARE