Ali je beli sladkor res tako nezdrav?

Velikokrat slišimo, da je beli sladkor slab za naše zdravje, zato nas je zanimalo, ali je temu res tako in ali je to znanstveno potrjeno.


Tako konvencionalna kot aletrnativan medicina se strinjata, da je sladkor izvor praznih kalorij (ne vsebuje vitaminov in mineralov, a ima veliko kalorij), redi, povzroča karies in ima visoki glikemični indeks (hitro poviša raven sladkorja v krvi).
Alternativna medicina gre pri tem še dlje in uživanje belega sladkorja povezuje z veliko drugimi boleznimi in zdravstvenimi problemi – izjemno oslabljenim imunskim sistemom, hiperaktivnostjo pri otrocih, povečanim tveganjem obolelosti za rakom, črpanjem vitaminov B iz telesa, povzročanjem odvisnosti (kar 95 % ljudi naj bi bilo odvisnih od sladkarij oz. sladkorja), črpanjem potrebnih mineralov (kalcija, magnezija …), povzročanjem sladkorne bolezni – ene najpogostejših smrtnih bolezni na svetu, povzročanjem debelosti in srčnih bolezni.

Beli sladkor

Znanstvene raziskave niso potrdile, da beli sladkor povzroča zgoraj navedene bolezni, prav tako naj iz telesa ne bi črpal vitaminov in mineralov. Pomanjkanje znanstvenih potrditev o škodovanju sladkorja je mnoge ugledne organizacije spodbudilo k objavam svojih stališč o tem vprašanju , na primer, da ni dokazano, da bi sladkor povzročal kronične bolezni, kot so debelost, rak, diabetes, hiperaktivnost, razen kariesa, in da je lahko del prehrane zdravega otroka.

Od vas je odvisno, ali boste verjeli tradicionalni ali alternativni medicini. Čeprav menimo, da so že karies, prazne kalorije in visoki glikemični indeks zadosti velike grožnje za zmanjšano uživanje belega sladkorja.
Zato vam ponujamo nekaj praktičnih nasvetov:


  • namesto gaziranih napitkov in sokov raje pijte vodo,
  • zmanjšajte uživanje sladkarij,
  • namesto dveh žličk sladkorja v kavo ali čaj dajte le eno,
  • izberite le dan v tednu, ko boste zaužili čokolado, pecivo in gazirano pijačo, ostale dneve pa se tem živilom izogibajte.

Sladkor lahko zamenjamo z/s:

  • agavinim sirupom je naravno sladilo, ki ga pridobivajo iz južnoameriškega kaktusa, ima nizek glikemični indeks in praktično ne učinkuje na raven sladkorja v krvi, zato je idealen za diabetike in ljudi, ki so občutljivi na sladkor,
  • javorjevim sirupom, ki vsebuje veliko mineralov v sledovih (npr. cink in mangan), ki dobrodejno učinkujejo na zdravje srca in zmanjšujejo raven holesterola,
  • medom je še ena alternativa sladkorju, vendar ni za ljudi, ki so občutljivi na sladkor (alergija, hiperaktivnost); ima tudi visok glikemični indeks in na telo učinkuje enako kot rafiniran sladkor; naravni, nepasterizirani med je bogat s hranili, ki ubijajo bakterije in viruse, pomagajo pri prebavi in zmanjšujejo različne vrste alergij,
  • stevio, ki je verjetno najboljša zamenjava za sladkor; dokazano izboljšuje delovanje ščitnice in celega organizma.