9 bazičnih živil, ki vam bodo pomagala pri zakisanosti

Prehrana ima pomemben vpliv na vzdrževanje normalnega pH-ja telesa, ki mora biti rahlo bazičen. Vzorec urina je običajno najhitrejša pot za določanje našega pH-ja. Če se izkaže, da je vaše telo zakisano, je nujno čimprejšnje ukrepanje. Žal je težava v razvitem svetu vse pogostejša, na kar vpliva pogosto uživanje nezdrave hrane, ki povzroča zakisanost.


Izbiranje bolj bazičnih živil lahko tako bistveno pripomore k vašemu boljšemu zdravju in počutju. Idealno bi bilo, da bazična živila predstavljajo približno 70 odstotkov vaše celotne prehrane. Niste povsem prepričani, kakšno hrano jesti? V nadaljevanju si lahko preberete, katera so tista živila, ki bi se morala, če je vaše telo zakisano – ali pa želite zakisanost preprečiti – čim pogosteje znajti na vašem krožniku oziroma jedilniku.

Bazična živila - prehrana za zakisanost

Bazična živila pa vam ne pomagajo le pri vzpostavitvi normalnega pH-ja, ampak pripomorejo tudi k hitrejši izgubi odvečnih kilogramov, lepši koži, zdravim kostem in boljši prebavi, po njih pa boste precej manj utrujeni, kot ste sicer. Poleg tega ublažijo vnetja v telesu, okrepijo imunski sistem in zmanjšujejo tveganje za razvoj raka.

Rdeča pesa

Uživanje rdeče pese bo poskrbelo za povečanje vrednosti pH-ja vašega telesa. Pesa je tudi odličen vir številnih pomembnih mineralov, poleg tega pa preprečuje nevarnost za razvoj raka. Če vam njen okus ni preveč pri srcu, si lahko iz nje pripravite smoothie, ki mu dodajte banano. Ta bo prekrila okus rdeče pese.


Morske alge

Morske alge, denimo kelp ali nori, spadajo med izjemno koristna bazična živila. Alge so poleg tega bogate s kalijem in magnezijem ter z vitamini A, C in K. Dodate jih lahko številnim jedem in z njihovo pomočjo izboljšate tako okus kot hranilno vrednost obroka.

Konopljina semena

Semena konoplje spadajo med redke vrste semen, ki vsebujejo klorofil. Ta je znan po svoji bazičnosti, kar pomeni, da so tudi konopljina semena izvrstna izbira, če želite preprečiti zakisanost telesa. Konopljina semena prinašajo še mnoge druge zdravstvene koristi, saj so polna vlaknin, antioksidantov, vitaminov in mineralov.

Česen

Poleg uravnavanja pH-ja bo česen, ki se prav tako uvršča med bazična živila, poskrbel za znižanje previsokega krvnega tlaka in holesterola v krvi, pomagal pa vam bo tudi pri gripi in prehladu. Povečano uživanje česna je smiselno tudi, če se soočate z glivičnimi ali bakterijskimi okužbami. Priporočljivo je, da ga nasekljate vsaj 10 minut prej, preden ga dodate jedem, saj se bo tako sprostilo največ alicina, ključne sestavine, zaradi katere je česen tako vsestransko koristen in zdravilen.

Limona

Verjetno bi, če bi morali ugibati, dejali, da spada limona med kisla živila, a okus je v tem primeru zavajajoč. Limona namreč velja za eno najbolj bazičnih vrst sadja. Obogatitev okusa vode z limoninim sokom tako ne bo poskrbela le za to, da boste zaužili več tekočine, ampak bo močno zmanjšala zakisanost vašega telesa – in to v zelo kratkem času.


Zelena

Še ena odlična izbira za tiste, ki želite zaužiti več bazičnih živil, je zelena. Bogata je z vitaminoma C in K ter naravnimi elektroliti, vsebuje pa tudi ogromno vode. Tako poskrbi za vzpostavitev naravnega ravnovesja v vašem telesu in preprečuje izgubo elektrolitov, ki lahko privede do vnetij. V njej najdemo tudi ftalide, ki znižujejo raven holesterola v krvi, in kumarin, zaviralec nastanka različnih vrst raka. Zeleno si lahko privoščite namesto nezdravih prigrizkov ali si iz nje pripravite sok, odlična pa je tudi kot dodatek juham in enolončnicam.

Avokado

Če želite svoj jedilnik obogatiti z bazičnimi živili, ki so obenem tudi izvrsten vir zdravih maščob, boste težko našli boljšo možnost, kot je avokado. Zaradi zdravih maščob je ta sadež tudi zelo nasiten, zato boste z njegovo pomočjo lažje zdržali do naslednjega obroka brez nezdravih vmesnih prigrizkov. Avokado je med drugim znan tudi po tem, da povečuje raven HDL-ja, zdravega holesterola, in znižuje raven LDL-ja oziroma nezdravega holesterola v krvi. Pospešuje tudi delovanje vašega metabolizma in vam tako pomaga pri hitrejši izgubi odvečnih kilogramov.

Špinača

Zelenolistna zelenjava je izredno pomemben del jedilnika za vzpostavitev bolj bazičnega pH-ja. Ena od najboljših izbir je prav špinača, ki vsebuje tudi veliko železa, mangana, magnezija, vlaknin in vitaminov. Še ena od njenih prednosti pa je, da jo lahko uporabite praktično povsod – v sendvičih, enolončnicah, sokovih in celo na pici.

Suho sadje

Vam primanjkuje idej za zdrave prigrizke? Suho sadje je izvrstna rešitev, saj gre za bazično živilo, ki je tudi odličen vir vlaknin, vitaminov B1 in B6 ter antioksidantov. Poleg tega je suho sadje zelo priročna izbira, kadar na voljo nimate veliko časa za malico ali pa ste na poti.


*****************