»Barbike« sedaj v vseh velikostih

Igrača Barbie, enega vodilnih svetovnih proizvajalcev igrač, podjetja Mattel, je končno doživela preobrazbo. Igrača ni bila samo navadna lutka, ampak je bila kar 57 let globalni simbol ameriške in posledično svetovne lepote. Izprijeni ameriški ideali so se tako potuhnjeno razpasli po svetu in veljali za simbol popolnega ženskega telesa.


barbike

Barbie je s svojim neverjetno ozkim pasom, tankimi okončinami in popolnimi svetlimi lasmi, desetletja navdihovala kritike po svetu o nerealnem prikazovanju ženskega telesa in vzora otrokom, kakšno naj bo to telo. Lutka je sedaj le na voljo tudi v polnejši izvedbi.

Leta 2014 je glavni oblikovalec pri podjetju Barbie, Kim Culstone, branil izgled Barbi v intervjuju za Fast Company: »Telo Barbie ni bilo nikoli zasnovano tako, da naj bi bilo tudi realno, ampak da se jo kot lutko, hitro obleče in sleče. V preteklosti je že imela nekaj podob, ki so bile bolj realistične,« je dejal.

Toda kot se zdi, se je zgodil preobrat. V času pozitivne naravnanosti do svojega telesa, ko v veljavo stopajo tudi manekenke polnejših oblik, Barbie ni imela izbire, kot da se prilagodi času, v katerem živi. Podjetje Mattel je končno ustvarilo tri nove oblike te priljubljene gospodične, in sicer: visoko, majhno ter oblinasto. Vse 3pa so v spletni trgovini podjetja že na voljo, poleg tistih v 8 različnih odtenkih kože, s 14 različnimi obrazi, 18 barvami oči, 22 frizurami ter 23 barvami za lase ter najpomembnejše, nastavljivimi gležnji, ki Barbie celo omogočajo nositi ravne čevlje. Zato je bilo pričakovati, da se bo vsej ti raznovrstnosti pridružilo tudi telo.


Sami smo, kot družba še vedno lahko obsedeni z zunanjim izgledom, ampak pozitivna naravnanost telesu bo tako bolj pridobivala na veljavi, sploh s tako velikim podjetjem, kot je Mattel na čelu. Obstaja upanje, da bodo morda imeli naši zanamci bolj normalne predstave o tem, kaj je lepo.

*****************