Ashwagandha, čudežna zel, ki zdravi skoraj vse

Ashwagandha, imenovana tudi zimska češnja ali »indijski ginseng« je eno najmočnejših zelišč v Ayurvedski medicini in in se uporablja že od antičnih časov za lajšanje najrazličnejših simptomov, znana pa je tudi po svoji obnovitveni koristi. V sanskrtu Ashwagandha pomeni »vonj po konju«, kar nakazuje na to, da rastlina po svežini in moči spominja na žrebce kajti tradicionalno je predpisano, da pomaga ljudem krepiti njihov imunski sistem po bolezni.


Ashwaganda spada med razhudnikovke, v isto družino kot paradižnik, gre za grm z ovalnimi listi in rumenimi cvetovi in rdečimi plodovi v velikosti rozin. Zraste do 1, 80 metra visoko in je doma v toplih klimatskih pogojih v suhih območjih Indije, severni Afriki in na Bližnjem vzhodu. Danes pa jo gojijo tudi v bolj blagih podnebjih, vključno z Združenimi državami. Čeprav so užitni sicer vsi deli te rastline, se večinoma uporabljajo le zmete korenine.

Ashwagandha

Koristi in zdravilni učinki

Ashwagandha vsebuje veliko koristnih zdravila kemikalij, vključno zmesi steroidnih laktonov, alkaloidov, holina, maščobnih kislin, aminokislin in različnih sladkorjev.

Medicinski raziskovalci študirajo Ashwagandho že leta, z velikim zanimanjem so zaključili več kot 200 študij o zdravilnih koristi te rastline, ki:


Ščiti imunski sistem, pomaga nam čez stresna obdobja, ko naše telo ni dovolj odporno

Pomaga v boju proti učinkom stresa – Znana je po svojem blažilnem učinku na stres, odpravlja depresijo in tesnobo. Raziskave so pokazale, da ashwagandha pri večini pacientov deluje enako efektivno kot konvencionalni antidepresivi in pomirjevala. Glavne učinkovine v ashwagandhi so različni alkaloidi in steroidni laktoni.

Druga raziskava je pokazala vpliv ashwagandhe na obnavljanje živčnih sinaps v možganih. Določene snovi spodbujajo rast dendritov, delov živčnih celic, ki so odgovorni za sprejemanje signalov iz drugih delov živčevja. Tako izboljša učenje, spomin in reakcijski las. Zaradi omenjene lastnosti je ashwagandha resen kandidat pri raziskavah Alzheimerjeve bolezni, ki je posledica degeneracije živčnih celic.

Pozitivni učinki Ashwagandhe:


  • Zmanjšuje anksioznost in depresijo
  • zmanjšuje zaspanost
  • Pomaga zmanjšati celično degeneracijo
  • Stabilizira krvni sladkor
  • Pomaga zniževati holesterol
  • Ponudbe protivnetne koristi
  • Vsebuje protimalarijske lastnosti

Krepi seksualno potenco za moške in ženske, je močen afrodizijak Pri moških se povečata kvaliteta in količina semenske tekočine.

Ashwagandha kot adaptogeno zelišče

V ayurvedi obstajajo posebna zelišča z adaptogenih koristi, Ashwagandha je eden izmed njih. Adaptogen so snovi (kombinacija aminokislin, vitaminov in zelišč), ki modulirajo vaš odziv na stres ali spreminjajočem se okolju. Adaptogen pomagajo telo spopadati z zunanjimi obremenitvami, kot so toksini v okolju in notranjih napetosti, kot sta tesnoba in nespečnost.

Uporaba Ashwagandhe

Po ayurvedi, so naša telesa stkana iz hrane. Hranila se po zaužitvi presnavljajo v energijo in informacije, ki tvorijo naše celice, tkiva in organe. Vsak dan naša telesa potrebujejo pomembne vitamine, minerale in ostale hranilne snovi za ohranitev ravnovesje v telesu. Jemanje Ashwagandhe kot dopolnila je zelo učinkovit način za ustvarjanje ravnovesja v našem telesu.

Ashwagandha je običajno zaužije v obliki kapsul ali prahu. Priporočeni odmerek pa je od 600 do 1.000 mg. dvakrat na dan in ni priporočljiv za nosečnice.


Ashwagandha in študije

Preučevali so živali katere so bile izpostavljene stresu in študija je pokazala, da je bilo medtem degeneriranih kar 85% možganskih celic v opazovani živali. To je tip celične degeneracije, ki lahko vodi do dolgoročnih kognitivnih težav. Ko so živalim dali odmerek Ashwagandhe, se je poškodovanost celic zmanjšala za kar 80%.

V eni izmed najbolj popolnih človeških kliničnih raziskav so znanstveniki preučevali učinke standardiziranega ekstrakta ashwagandhe na negativne učinke stresa, vključno s povišano ravnjo stresnega hormona kortizola. Rezultati so bili odlični. Udeleženci so zmanjšali utrujenost, dobili boljši spanec, in izboljšan občutek dobrega počutja. Udeleženci so pokazali več merljivih izboljšav, vključno z zmanjšanjem vrednosti kortizola do 26% ter tudi upad ravni sladkorja v krvi.

Današnji tempo življenja je precej hiter in vnosu koristnih stvari enostavno ne moremo zadostiti. Veliko zdravilnih učinkovin najdemo vse prej kot v lekarni in veliko simptomov lahko lajšamo naravno ali jih preventivno zatremo že v kali.