Zmanjšajte tveganje za razvoj Alzheimerjeve bolezni

Cena Alzheimerjeve bolezni

Na grškem otoku Ikarija demenca skorajda ne obstaja. Situacija pa je popolnoma drugačna v Združenih držav Amerike, kjer za Alzheimerjevo boleznijo boleha 5,4 milijona ljudi. Trenutno še ne obstaja nobeno zdravilo, s katerim bi lahko preprečili ali upočasnili napredovanje te bolezni.


Kaj je Alzheimerjeva bolezen?

Alzheimerjeva bolezen spada med najpogostejše oblike demence. Zaradi demence nam upadejo kognitivne sposobnosti in v nekaterih primerih  imajo bolniki z Alzheimerjevo boleznijo težave z govorom, razumevanjem tako pisane ko govorjene besede, prepoznavanjem določenih predmetov in zdravo presojo. Ob že napredovanih oblikah bolezni imajo bolniki težave z opravljanjem popolnoma preprostih vsakodnevnih nalog, pogosto pa sploh ne vedo, kje so.

Alzheimerjeva bolezen

Opozorilni znaki Alzheimerjeve bolezni

Opozorilni znaki Alzheimerjeve bolezni se lahko pojavijo tudi že 20 let pred opaznimi simptomi. Raziskave kažejo, da k razvoju Alzheimerjeve bolezni vplivajo kajenje, depresija in neaktivnost. Življenjski slog torej pri našem zdravju igra zelo pomembno vlogo.

Kako lahko zmanjšamo možnost za nastanek Alzheimerjeve bolezni?


Hoja vsak dan

Ni se vam treba vpisati v najbolj popularen fitnes center, da bi poskrbeli za vitalnost svojih možganov. Zanimivo je, da ne obstaja nobena povezava med tveganjem za razvoj Alzheimerjeve bolezni in naporno telesno dejavnostjo. Prav nasprotno, gibanje je najboljši način, kako lahko zmanjšamo tveganje za nastanek Alzheimerjeve bolezni. Redna hoja pomaga povečati volumen možganov, kar korelira z zmanjšanim tveganjem za Alzheimerjevo bolezen. Redna telesna dejavnost torej zelo pomaga.

Spremenite odnos

Stres in depresija pripomoreta k zmanjšanemu tveganju za pojav kroničnih bolezni. Ni presenetljivo, da je tudi depresija zgodnji znak demence. Pri ljudeh, ki znake depresije kažejo že v srednjih letih, je tveganje za nastanek Alzheimerjeve bolezni večje. Številne raziskave kažejo, kako velik vpliv pri preprečevanju upada miselnih sposobnosti ima pozitiven odnos do življenja. Lahko postanete prostovoljec, meditirate ali uporabljate katero od strategij ozaveščenega dihanja. Če trpite za hujšo obliko depresije, obvezno poiščite strokovno pomoč.

Prenehajte kaditi

Številne raziskave kažejo, kako močno se pri verižnih kadilcih z leti zmanjša gostota sivine v primerjavi z nekadilci. Kajenje pravzaprav podvoji tveganje za razvoj Alzheimerjeve bolezni. Na srečo se tovrstno tveganje s prenehanjem kajenja močno zmanjša.

Naučite se česa novega

Pletenje, igranje družabnih iger ali učenje katerekoli nove veščine v srednjih letih lahko zmanjša upad spominskih sposobnosti za 40 do 50 %. Gledanje televizije ne šteje! Pri starostnikih, ki več kot sedem ur na dan preživijo pred televizijskim sprejemnikom, se verjetnost za upad pomnjenja poveča za 50 %. Tudi igranje kakšnega glasbenega instrumenta pomaga ohranjati kognitivne funkcije.


Bodite družabni

Raziskave kažejo, da je tveganje za razvoj Alzheimerjeve bolezni pri družabnih ljudeh za kar 50 % manjše. Z rednim druženjem z drugimi ljudmi tako ne boste le poskrbeli za boljše razpoloženje, ampak tudi za svoje zdravje.

Spletne zanimivosti:

loading...