9 živil za takojšnje izboljšanje razpoloženja

Vsi se kdaj počutimo potrto in brez energije. Dokazano je, da nam pri preganjanju slabe volje lahko pomagajo naslednja živila, ki so za nameček še zelo okusna.


Hrana za boljše razpoloženje

Čokolada

Magnezij v čokoladi sprosti žile, zniža krvni pritisk in spodbudi pretok krvi, zato nam temna čokolada hitro nariše nasmešek na obraz. Nekaj koščkov čokolade s 70 % kakava zmanjša simptome anksioznosti, PMS, depresije in utrujenosti. Brez slabe vesti si je nekaj koščkov lahko privoščite 2- do 3-krat na teden.

Kava

Brez nje si marsikdo ne predstavlja jutra, pogosto pa nas spremlja tudi med dnevom, ko nam pade koncentracija in potrebujemo dodaten »sunek« energije. Kava je znana po tem, da prispeva k zvišanju nivoja dopamina in serotonina, dveh kemikalij, ki odpravljata negativne občutke.

Losos

Ne mislite, da je večerja z lososom rezervirana zgolj za drage restavracije – tudi sami si jo lahko pogosteje privoščite. Ta mastna riba vsebuje ogromno omega-3 maščobnih kislin, ki dokazano zmanjšujejo nihanje razpoloženja in depresijo. Poleg tega dobro vplivajo na spomin in koncentracijo. Moč lososa se še poveča, če ga uživamo skupaj z zelenjavo.


Jajca

Umešana, na oko ali v omleti – obožujemo jih na vse načine. Jajca so fantastičen vir beljakovin, ki nam lahko pomagajo pri regeneraciji mišic po vadbi. Bogata so tudi z vitaminom D, ki igra pomembno vlogo pri vzdrževanju imunskega sistema. Uživanje hrane, bogate s tem vitaminom, lahko močno pripomore k odpravljanju depresivnih misli – in celo pomaga pri hujšanju!

Jagodičevje

Borovnice, maline, robide, jagode – dodajte jih jutranjemu jogurtu in zdravo boste zakorakali v dan. Jagodičevje vsebuje ogromno antocianidina, ki zmanjšuje vnetje v telesu in odpravlja depresijo. Zaradi vsebnosti antioksidantov vam jagodičevje lahko pomaga tudi na poti do bolj mladostne kože.

Orehi

Oreščki in semena – še posebej pa orehi – so resda kalorični in bogati z maščobami, vendar predstavljajo izjemno pomemben element vsake uravnotežene diete. Odlično se obnesejo kot vsakodnevni prigrizek. Ker vsebujejo melatonin, zmanjšujejo tveganje za diabetes, srčno-žilne bolezni in prispevajo v boju proti stresnim hormonom. Poleg tega vplivajo tudi na lepšo kožo in lase.

Avokado

Z uživanjem avokada lahko uravnavamo nivo hormona razpoloženja serotonina. Sestavine v tem mastnem sadežu izboljšujejo delovanje številnih možganskih funkcij, odpravljajo utrujenost in močno povišajo raven serotonina v telesu. Za nameček, zdrave maščobe v avokadu prispevajo k bolj sijoči koži in boljši prebavi.


Banane

Banane so neprekosljiva sestavina slehernega smoothija in odlična izbira za malico – zaradi njihove hranilne vrednosti in prenosljivosti. Vsebujejo ogromno kalija, ki znižuje tveganje za visok pritisk, kap in artritis. Ker so tudi odličen vir B-vitamina, pomagajo odpravljati tudi depresijo. Ena banana na dan odžene slabo voljo stran!

Testenine

Ogljikovi hidrati nam hitro dvignejo razpoloženje in nivo energije. Polnozrnate testenine vsebujejo malo maščob in so odličen vir kompleksnih ogljikovih hidratov, ki spodbudijo izločanje serotonina. Majhna porcija polnozrnatih testenin bo dovolj, da boste v telo vnesli tudi dovolj vitamina B.

*****************