8-urna dieta v praksi

Osemurna dieta sloni na prepričanju, da telo potrebuje za zgubljanje teže manj zaužitih kalorij kakor jih je pokurjenih. Človek naj bi se potemtakem prehranjeval osem ur na dan, šestnajst ur na naj bi namenil postu in obnavljanju. Kako je to videti ta dieta v praksi?


David Zinczensko trdi, da najbolj učinkovito zgubljamo kilograme, če zajtrkujemo pozno in zgodaj večerjamo. Po prebuditvi moramo namreč porabiti vso preostalo energijo do ničle. V nasprotnem primeru telo dobi novo zalogo energije in tako stare energije ne porabi, temveč jo pretvori v zaloge. V tem primeru ima telo dovolj časa, da porabi vse, kar je zaužilo, se spočije od prebavljanja in se pripravi na nove zaloge hrane, da jih hitro predela v energijo za naslednjih nekaj ur.

8-urna dieta

Osemurni interval tako izberete sami, saj je odvisen od vašega urnika. Za začetek se držite te diete le dvakrat na teden, nato poskusite jesti na ta način vsak dan. Zjutraj tako popijte le skodelico nesladkanega čaja ali kave brez dodatkov. Sledi jima lahko tudi krajša in lažja telovadba. Jedli naj bi trikrat na dan. Po poznem zajtrku naj sledi zdravo kosilo in tik pred začetkom 16-urnega posta še večerja. V vmesnem času je priporočljivo ukvarjanje s športom, saj tako pokurite kalorije še hitreje.

Taka dieta pomeni odrekanje večernim prigrizkom, bogatim zajtrkom na vse zgodaj, ne pozabite niti na vrsto hrane, ki jo uživate. Izogibajte se belemu kruhu, sladkarijam in sadju, saj dvignejo raven inzulina, kar pomeni, da po padcu nastopa velika lakota. Zagovorniki te diete svetujejo uživanje čim večje količine beljakovin, saj le-te nasitijo za dlje časa.


Da bi si zagotovili občutek sitosti, si omislite belo meso, ribe, jajca, oreščke, skuto, grški jogurt, stročnice, zelenjavo, od sadja le jagodičevje in zelena jabolka, ovsene kosmiče, ajdovo moko, otrobe.

Osemurna dieta po mnenju Zinczenskega upočasni proces staranja, zmanjšuje možnost raka, diabetisa in demence.