8 načinov s katerimi se izognemo bolečinam v križu

Bolečine v križu se pojavljajo v različnih oblikah – od vztrajne tope bolečine do nenadnega ostrega zbadanja. Včasih so posledice zvina, zloma ali kakšnih drugih poškodb, lahko pa so tudi posledice bolezenskega stanja kot je denimo artritis ali pa spinalna stenoza (zoženje spinalnega kanala, skozi katerega poteka hrbtenjača). Mnogo posameznikov pa bolečine v hrbtu občutijo tudi kot posledico prekomerne telesne teže ali pa prepogostega sedečega položaja telesa. Poraja se vprašanje – kako se izogniti omenjenim bolečinam? V nadaljevanju smo kot odgovor na vprašanje za vas pripravili 8 preprostih in učinkovitih predlogov s katerimi lahko preprečite pojavljanje bolečin v križu.


bolečine v križu

  1. Povečajte telesno aktivnost

Ljudje najpogosteje mislijo, da je proti bolečinam najbolj učinkovit počitek. Temu ni tako! Dan ali dva počitka res lahko nekoliko pomaga a na dolgi rok se poležavanje ne izplača. Raje se več gibajte saj boste s telesno vadbo razgibali mišice ter pomembnejše dele telesa s tem pa boste preprečili, da bi se nadaljnja bolečina zopet pojavila.

  1. Pazite na svojo telesno težo

Preveč kilogramov še posebej v sredinskem delu telesa lahko bolečine v križu še poslabša, saj se povečuje pritisk na osrednji del telesa kjer se nahaja predel hrbta, ki ga bolečina najbolj prizadene.

  1. Kajenje lahko vaše stanje še poslabša

Kajenje oziroma nikotin namreč preprečuje, da bi tok krvi, ki prenaša hranilne snovi, prišel do hrbteničnih diskov, zato so kadilci toliko bolj nagnjeni in občutljivi na bolečine v križu.


  1. Bodite pozorni na svojo telesno držo

Ko sedite bodite pozorni na vaš položaj telesa. Najboljši stoli za sedenje so denimo tisti, ki imajo raven hrbtni del ali pa imajo celo podporo v ledvenem predelu. Med tem ko sedite bodite pazljivi tudi na to, da imate kolena nekoliko višje od bokov – pri tem si lahko pomagate denimo z dodatnim podstavkom za noge.

  1. Pazljivo pri dvigovanju

Bodite pozorni na to kako dvigujete stvari. Ko iz tal dvigujete težje predmete pazite, da se pri tem ne pripognete dalj kot čez pas. Raje pokrčite kolena ter počepnite hkrati pa trebušne mišice potegnite vase ter, ko vstanete držite predmet čisto blizu sebe. Pazite tudi kako premikate težje predmete. Ne vlecite jih ampak raje potiskajte.

  1. Izogibajte se visokim petam

Te namreč lahko premaknejo težišče vašega telesa in tako preobremenijo spodnji del vašega hrbta. Če pa jih že morate nositi, poskrbite, da imate pri roki vedno še par nizkih in udobnejših čevljev, če vas bodo ob nošenju pet začele boleti noge.

  1. Izogibajte se oprijetim hlačam

Nošenje preozkih oblačil lahko prepogibanje, sedenje ali hojo spremeni v hrbtu škodljivo dejavnost.


  1. Spalni položaj

Če ste nagnjeni k bolečinam v križu se z osebnim zdravnikom posvetujte o vašem spalnem položaju. Eden izmed priporočljivih položajev je ta, da spimo na boku s koleni rahlo potegnjenimi navzgor proti prsnemu košu. Če pa raje spite na hrbtu lahko z eno blazino podložite kolena z drugo pa spodnji del hrbta.

SHARE