7 nasvetov za boljši izkoristek časa

Imate pogosto občutek, da se dnevi skorajda izmuznejo mimo vas, posledično pa se vam obveznosti kar kopičijo in kopičijo? Beganje od enega opravka do drugega, brez pravega načrta, vam lahko vzame ogromno dragocenega časa in energije. Najbolj uspešni oziroma produktivni ljudje so običajno tisti, ki so se naučili organizirati svoj čas. To vam obenem prihrani tudi kar precej stresa, povezanega s stalnim lovljenjem skrajnih rokov ter pomanjkanjem časa zase in za svoje najbližje.


nasveti za boljši izkoristek časa

S pomočjo spodnjih nasvetov lahko ponovno pridobite nadzor nad svojim življenjem, kar vam bo prineslo občutek zadovoljstva in sproščenosti. Spremembe lahko uvajate postopoma, eno na dan ali na teden. Že kmalu boste opazili, da se je vaš vsakdan povsem spremenil – na bolje, seveda.

Uporabljajte rokovnik za beleženje pomembnih dogodkov za boljši izkoristek časa

Poskus, da bi ohranili vse pomembne informacije v glavi, se običajno konča precej klavrno. Preveč podatkov poleg tega povzroča zmedo in nemir, saj imate tako ves čas občutek, da ste na nekaj pozabili. Ko boste svoje obveznosti spravili na papir, boste imeli precej boljši pregled in nadzor, zato vam ne bo treba ves čas skrbeti.

Danes so vam sicer na voljo tudi mnoge aplikacije, ki vam lahko pomagajo pri beleženju obveznosti, ki jih imate, vendar mnogim ljudem kljub temu bolj ustreza klasična oblika, torej papir in svinčnik. Manjši rokovnik imate lahko praktično ves čas pri sebi. Vanj zapisujte datume sestankov in podobnih obveznosti, prav tako pa je smiselno, da vsak večer pred spanjem v rokovnik zapišete vse, kar morate narediti naslednji dan. To vam bo med drugim pomagalo tudi pri tem, da lažje zaspite.


Poskrbite za dovolj spanja

Nadaljujemo tam, kjer smo ostali – torej pri spanju. Na prvi pogled se sicer zdi, da manj spanja pomeni več časa za druge obveznosti, a to ne drži povsem. Potrebe ljudi, kar zadeva spanje, so sicer različne, a v povprečju naj bi odrasli spali 8 ur na noč. Verjetno sami najbolje veste, koliko spanja potrebujete. Če boste poskušali »goljufati«, boste posledično zelo utrujeni, vaša storilnost pa se bo močno zmanjšala. Tako ne boste naredili več, ampak morda celo manj.

Bodite realistični glede količine dela, ki si ga naložite

Preobsežen seznam obveznosti, ki jih je nemogoče opraviti v enem samem dnevu, je glavni razlog, da mnogi ljudje zelo hitro obupajo pri poskusu, da bi bolje organizirali svoj čas. Če si boste naložili preveč dela, boste hitro izgubili motivacijo. Kljub temu da delovnik običajno traja 8 ur, mnoge raziskave kažejo, da je optimalna produktivnost možna kvečjemu 4 do 5 ur na dan, kar je smiselno upoštevati, ko delate načrte za prihodnji dan. Dobro je tudi, da najzahtevnejša opravila načrtujete za prvi del dneva, saj boste takrat najbolj spočiti in se boste lahko v celoti posvetili nalogi ter jo tako hitreje opravili.

Osredotočite se na nalogo, ki je trenutno pred vami

Občutek, da imate preveč dela, da bi ga lahko opravili v času, ki vam je na volje, se lahko hitro sprevrže v poskus opravljanja različnih nalog istočasno. Tudi v tem primeru vam vaša intuicija morda govori, da boste tako hitreje dosegli cilj, vendar pa to žal ne drži. Poskušajte odmisliti vse druge obveznosti, ki vas čakajo, in se osredotočite le na eno stvar naenkrat. Tako boste končali mnogo prej, kot bi sicer.

Obsežnejše projekte razdelite na več posameznih nalog

Kadar je pred vami zahtevno delo, ki vam bo najverjetneje vzelo veliko časa, naredite načrt, preden se ga lotite. Celotni projekt razdelite na posamezne faze oziroma naloge, saj se vam bo zdel tako precej bolj obvladljiv. Običajno je namreč najtežje začeti. Ko boste naredili prvi korak, bo gotovo precej lažje, vaš čas pa bo porabljen precej bolje, kot bi bil sicer.


Porazdelite delo

Mnogi ljudje, ki jim stalno primanjkuje časa, mislijo, da morajo vse narediti sami. V resnici se vam pogosto ponuja možnost, da prosite za pomoč, kadar sami enostavno ne zmorete. Pravzaprav vam mnogokrat niti ni treba prositi, ampak lahko enostavno razdelite naloge. To velja še posebej za gospodinjska dela, pri katerih naj bi sodelovali vsi družinski člani, seveda z upoštevanjem njihove starosti oziroma zmožnosti. Prav tako pa je pomembno, da se naučite reči ne, ko si enostavno ne morete privoščiti, da bi sprejeli dodatno delo. Želja, da bi ustregli vsem, je prav tako eden pogostih razlogov za kronično pomanjkanje časa.

Vpišite čas za sprostitev na svoj urnik

Čas, ki je namenjen samo vam, načrtujte vnaprej, podobno kot druge obveznosti. Če je vaš prosti čas prepuščen naključju, odvisen od tega, kdaj opravite vse zadolžitve, je precej verjetno, da ta čas nikoli ne nastopi. Posledično ste vse bolj brezvoljni in neproduktivni. Če imate občutek krivde ob misli, da bi si vzeli čas zase, medtem ko vas čaka ogromno drugih obveznosti, poskušajte na to pogledati z drugačne perspektive. Če boste vsaj pol ure dnevno namenili stvarem, ki jih imate radi in ki vas napolnijo z energijo, boste precej bolj motivirani tudi za druge obveznosti. Delo boste tako opravili hitreje in bolje. Čas, ki ga namenite sebi, vam tako v resnici prihrani čas!

VEČ VSEBIN: