6 živil, ki nam pomagajo premagovati stres

Ste se že kdaj znašli v situaciji, ko so se vam nakopičile službene in domače obveznosti ter ste bili tako zaradi časovne stiske prisiljeni poseči po junk food-u? Niste imeli časa za zdrav obrok? Ali ste vedeli, da v boj proti stresu lahko stopite tudi z določenimi super živili, ki ne le poskrbijo da zaužijete telesu prijazne sestavine marveč tudi pomagajo pri razbremenjevanju vaše napetosti? Verjeli ali ne, obstajajo živila, ki pomagajo uravnavati krvni sladkor in s tem tudi prilagajati vaš čustveni odziv.


Puranja prsa

Ta vsebujejo aminokisline ter beljakovine, ki telesu pomagajo proizvajati serotonin – snov, ki uravnava lakoto in občutek sreče ter zadovoljstva. Vsebujejo pa tudi triptofan, ki ima sam po sebi neke vrste pomirjevalni učinek. Ostala živila, ki prav tako vsebujejo omenjeno snov so: oreščki, semena,. tofu, ribe, žitarice ter jajca.

Avokado in jogurt

Jogurt

Bakterije v našem črevesju lahko prispevajo k povišani ravni stresa. Raziskave so namreč pokazale, da možgani pošiljajo informacije črevesju (zato lahko stres povzroči raznovrstna črevesna obolenja), komunikacija pa naj bi potekala tudi v obratni smeri. Študije so prišle do zaključkov, da uživanje probiotičnih izdelkov kot je jogurt znižuje raven možganske aktivnosti v predelih, ki so odgovorni za stres. Jogurt je poleg vsega tudi bogat vir kalcijev in beljakovin, zato je v kombinaciji s svojimi proti stresnimi učinkovinami idealen zdrav hitri obrok oziroma malica.

Losos

Ko ste pod stresom se lahko ustvarjata anksiozna hormona kot sta adrenalin in kortizol – stresna hormona. Ker pa je losos bogat vir omega-3 maščobnih kislin, ki imajo protivnetne lastnosti, njegovo uživanje lahko pomaga preprečiti negativne posledice stresnih hormonov.


Borovnice

Borovnice so bogate z antioksidanti, ki so odlični v boju proti stresu. Pomagajo namreč okrepiti imunski sistem ter tako posledično izboljšajo odziv našega telesa na stres in proste radikale, ki jih le ta proizvaja.

Avokado

Ne le, da avokado pomaga zniževati raven stresa, ampak hkrati tudi pomaga v boju z odvečnimi kilogrami. Študije so pokazale, da uživanje avokada pred obroki znižuje raven lakote za kar 40 odstotkov.

Pistacije

Včasih pri premagovanju stresa pomaga že to, da se zamotimo z neko fizično aktivnostjo kot je denimo poigravanje z anti stresno žogico, vrtenjem svinčnika po rokah, ipd. Ste že kdaj pomislili na lupljenje pistacij? Poleg anti stresne aktivnosti pistacije tudi same po sebi vsebujejo prvine (v večini so to antioksidanti), ki so odlične za boj proti stresu. Še več – zaradi nizke ravni vsebovanosti maščob so tudi dieti prijazne.