5-minutni ritual, ki vam pomaga zaspati v rekordnem času!

Zdi se vam, da ste poskusili že z vsem, kar je potrebno za kakovosten spanec. Spalnico ste uredili tako, da je čim bolj pomirjajoča in da temperatura med spanjem ni previsoka. Priskrbeli ste si najkakovostnejšo vzmetnico, ki je bila najverjetneje tudi precej draga. Pred spanjem uživate živila, ki naj bi pomagala pri tem, da lažje zaspite, pijete zeliščne čaje, izogibate se elektronskim napravam ipd. Vendar obstaja verjetnost, da kljub vsem omenjenim ukrepom – in morda še mnogim drugim – zvečer, ko je čas za to, preprosto ne morete zaspati. Čeprav poskušate iti v posteljo vsak večer ob približno istem času, da bi se vaše telo privadilo na določen ritem, ni spanca od nikoder – oziroma potrebujete zelo veliko časa, da dejansko zaspite. Kaj je razlog? Predvsem pa: ali se rešitev vaše težave morda skriva v preprostem triku, ki vam bo vzel le 5 minut?


Zapiski pred spanjem

Skrb, da ne bi naslednji česa pozabili, mnogim ne pusti spati

Zelo pogost razlog, zaradi katerega mnogi ljudje zvečer ne morejo zaspati, je premlevanje vseh dogodkov prejšnjega dne. Morda celo pogostejša težava pa je, da mnogi razmišljajo, kaj vse jih čaka prihodnji dan ali v prihodnjih dneh. Ravno ko se vam zazdi, da boste morda končno potonili v sen, se spomnite na obveznost, ki vam je ušla iz glave. To vas seveda prebudi, saj vas začne skrbeti, ali se boste zjutraj tega še spomnili. Seveda je takšnih misli lahko ogromno – vse pa podaljšujejo čas od trenutka, ko se spravite v posteljo, do takrat, ko vam uspe končno zaspati. Morda se vam že svita, kaj je lahko rešitev?

Učinkovitost tehnike tudi znanstveno potrjena

Da, prav imate. Vse, kar morate v resnici storiti, je, da si zvečer pred spanjem vzamete približno 5 minut, ko boste vse obveznosti, ki vas čakajo naslednji dan, spravili na list papirja. Tako boste sprostili svoje misli, kar vam bo pomagalo pri tem, da hitreje zaspite in da bo vaš spanec globlji oziroma kakovostnejši. Se vam zdi metoda preveč preprosta, da bi bila lahko učinkovita? Morda vas bo prepričalo to, da je bila tudi znanstveno potrjena. In sicer so raziskovalci z univerze Baylor testirali vpliv zapisovanja opravil pred spanjem pri približno 60 posameznikih. Ti so morali noč preživeti v posebnem laboratoriju, da so lahko raziskovalci spremljali premike oči in možgansko aktivnost.

Spisek opravil naj bo čim bolj podroben

In kaj natančno so raziskovalci ugotovili v sklopu omenjenega eksperimenta? V povprečju naj bi priprava seznama z opravili, ki nas čakajo naslednji dan, pomenila, da zaspimo približno 9 minut hitreje. Morda se ne sliši veliko, vendar je lahko v seštevku razlika vse prej kot zanemarljiva. Če zapišemo, kaj moramo narediti, pravzaprav sporočimo možganov, da bo naloga opravljena, zato se lahko umirijo. Raziskovalci so ugotovili še, da bomo najverjetneje zaspali še hitreje, če bo seznam čim bolj specifičen. Zapišite torej tudi navidezne malenkosti, na primer to, da morate odnesti smeti ali podaljšati čas izposoje knjige, ki ste si jo izposodili v knjižnici. Več skrbi na papirju pomeni manj skrbi v glavi – in že kmalu boste lahko potonili v najslajši spanec …